2013. november 4., hétfő

Hogyan írjunk tökéletes fülszöveget?


Hogyan írjunk tökéletes fülszöveget? 

Mi a Wise Ink-nél hiszünk abban, hogy a legfontosabb dolgunk támogatást és segítséget nyújtani a független íróknak, így ők a legjobban hozhatják ki magukból, ha a marketingre és a könyv eladására kerül a sor. Korábbi cikkeinkben bemutattuk, hogyan lehet kategóriába sorolni a könyvedet, hogyan készíts profi szerzői életrajzot, hogyan keltsd fel a közönség érdeklődését a könyv témája iránt, és hogyan válj néhány egyszerű lépésben marketingszakértővé. 


Ezeket a cikkeket összeköti a vezérfonál: hogyan lehet a termékről (beleértve téged és a könyvedet) szóló információt figyelemfelkeltő részletekbe sűríteni, amit olvasva a közönség azonnal többet szeretne megtudni.

Gondolj bele, mi történik, ha belépsz egy könyvesboltba! Gyakran határozott céllal mész oda, a barátod által ajánlott könyvet keresed, vagy a várólistádat akarod csökkenteni. De mit csinálsz, ha megtaláltad, amit kerestél? Akkor kezdesz el nézelődni. A száz és száz, karnyújtásnyira heverő könyv közül pedig a hátsó borítón található fülszöveg alapján dől el, hogy egy műre kíváncsi leszel-e vagy sem.

Ha nyomtatott formában terjeszted a könyvedet, a jó fülszöveg külön erőfeszítések nélkül is megdobja az eladást. A New York Times szerint az offline boltokban vásárlók kétharmada a polcokat böngészve keresi ki az olvasnivalóját. Ez rengeteg leendő vásárló, aki csak arra vár, hogy egy remek fülszöveg megragadja a figyelmét!
A fülszöveg akkor is hihetetlenül hasznos, ha kizárólag az interneten kívánod értékesíteni a könyvedet – egyszerűen be lehet másolni az összefoglalás / szinopszis rovatba a könyvismertető oldalán!

Tehát mik a tökéletes könyvismertető kulcsai? 
Fogd rövidre!
A fülszöveg 150 szó körül legyen, de 200-nál semmiképpen se több.

Legyen tetszetős!
Tördeld rövid bekezdésekre, amit könnyű átfutni és gyorsan elolvasni. A 150 szót két-három bekezdésre oszd fel. Semmiképpen ne dugaszold el az oldalt egyetlen nagy szövegtömbbel!

Illeszd be egy ismert ember dicséretét, aki szereti a könyvedet!
A böngésző vásárlók figyelme könnyen megakadhat könyveden, de ha a fülszöveg még egy ismert ember szavait is tartalmazza, megvan az első ajánlásod – márpedig az emberek imádják az ajánlásokat.

Adj hozzá izgalmas részleteket!
Ha nagy vonalakban ismerteted őket, sok könyv teljesen azonosnak tűnik. A lány találkozik a fiúval, az árva gyermek megmenti a világot, hozd ki az életedből a legtöbbet, stb. De ha belevegyítesz néhány érdekes részletet, például, hogy az egyik szereplőd tűznyelő, a könyved azonnal megragad az olvasók emlékezetében.

De ne mondj el mindent!
A fülszöveg NEM szinopszis vagy összefoglaló – hanem eladási segédeszköz. Elmondod az olvasónak, mit kaphat – ugyanakkor a legjobbat visszatartod. Hadd találgassanak. Némelyik film bemutatójába bevágják az utolsó jelenet képeit, vagy az összes poént, és végül csalódottan lépsz ki a moziból. Ne kövesd el ezt a hibát a fülszövegeddel.
Hogyan kerülheted el, hogy túl sok mindent kiadj? Kérdéssel zárd az ismertetőt! Például: Vajon Lassie ki tudja juttatni Timmyt a kútból, mielőtt túl késő lenne?
 Én nem tudom, de ki akarom deríteni! 
 
Kedves olvasók, hogy szól a ti fülszövegetek? 
Fordította: Laura Arkanian

Credit:
 http://www.wiseinkblog.com/book-marketing/how-to-write-kick-butt-bcc-back-cover-copy
 https://www.facebook.com/WiseInkPub